Doskonalimy technikę jazdy motocyklem!


Kurs doskonalenia techniki jazdy motocyklem w Krakowie

Nie od dziś wiadomo, że trening czyni Mistrzem! Jednak nie Każdy wie co ma trenować.. jakie zadania samodzielnie sobie stawiać na drodze i jak prawidłowo technicznie do nich podchodzić. Szkolenia z zakresu techniki jazdy nie zrobią z Was od razu zawodników, ale pokażą i uświadomią najczęściej popełniane błędy przez motocyklistów oraz prawidłowe techniki według których należy postępować.

Jaki jest cel szkoleń z techniki jazdy?

Właściwe algorytmy czynności kierowcy w sytuacjach stresowych jeśli nie są nawykiem to będą zaburzone, a wtedy przychodzi panika i chaos. Dzieje się to najczęściej przy większych prędkościach oraz w sytuacjach, gdzie tuż na chwilę przed problemem ..  odwróciliśmy uwagę od drogi lub skupiliśmy się na czymś innym niż jej obserwacja i planowanie toru jazdy. Nawyków jednak nie będzie nigdy jeśli nie zostaną wyćwiczone, ale żeby wiedzieć co ćwiczyć i jak warto korzystać raz na jakiś czas ze szkoleń przypominających te zagadnienia, nie wspominając już o dobrym początku czyli kursie pełnym podstawowym w szkole motocyklowej.

Zawieszka .. nawet u doświadczonych

Każdy nawet doświadczony motocyklista ma momenty „zawieszenia” polegające na tym że pomimo dużego doświadczenia coś pomyli lub się nawet wystraszy. Najczęściej dzieje się to w zakręcie lub tuż przed nim. To czasem niewielki błąd, ale przy większych prędkościach sekunda nieuwagi powoduje że kolejne kilkadziesiąt metrów jedziesz z zawałem serca licząc że tym razem się uda! Tak się zdarza często na początku sezonu, kiedy po zimowej przerwie zaczynamy jeździć, ale może też się zdarzać kiedy podnosimy sobie granice prędkości i jeździmy coraz to szybciej. Zawału dostać też możesz kiedy próbujesz się popisywać przed znajomymi oraz jeżdżąc na kacu, ale wtedy może się już nie udać. W każdej sytuacji pomagają jednak prawidłowe techniki o ile je ćwiczysz na co dzień podczas normalnej jazdy i staną się dla Ciebie nawykiem!

Kurs Techniczny Level-1
podstawy techniki jazdy motocyklem

Wspólnie z MSM Małopolska oraz MotoPark przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie z podstaw techniki jazdy motocyklem szosowym w warunkach symulacji większych prędkości jakie występują podczas normalnej jazdy po drogach w zakresie 70-140 km/h. Tego jednak nie wytrenujesz na kursie nauki jazdy w szkole. Warto zatem zapoznać się poniższą ofertą przygotowującą jednocześnie do jazdy po obiektach sportowych.

szkolenie-motocykloweCzy na tym szkoleniu będziesz trzeć łokciem i kolanem o asfalt w zakrętach?

Oby nie! … bo wjeżdżając pierwszy raz na tor – oznaczałoby to najpewniej początek kraksy..  Jednak nawet jeśliby Ci się udało to zrobić, to w jakim celu poza pozowaniem do zdjęcia? Tego właśnie się dowiesz i zdziwisz jak sprawnie można bez specjalnego pozowania jeździć po zakrętach każdym typem motocykla. Oczywiście każdy z tych typów będzie miał nieco inna granicę możliwości, którą właściciel motocykla winien znać.

kurs-technicznyCzy na takim szkoleniu musisz mieć motocykl sportowy i specjalne opony?

NIE! Szkolenie to jest poświęcone sztuce pokonywania zakrętów, zarówno podczas jazdy po krętych górskich drogach jak i dające podstawy jazdy po torze wyścigowym. Mogą w nim uczestniczyć nie tylko maszyny typu sportowego (supersport, czy superbike), ale wszystkie motocykle posiadające szosowe opony oraz taką konstrukcję, aby nadawały się do jazdy w większych pochyleniach. To znaczy, że ciężko będzie jedynie wielkim cruiser-om z oponami tylnymi w rozmiarach rządu szerokości 260-280. Jeśli zaś Twoja tylna zamyka się w 190 mm, to damy radę : )

technika-hamowaniaCzy na takim kursie będziesz rywalizować z innymi? 

Nie możemy do tego dopuścić. To szkolenia dla myślących głową (a nie ..)  i chcących jeździć pewniej, a nie najszybciej. Generalnie sport wiąże się z czasami, ale zawodnicy to wytrenowani jak maszyny ludzie. To szkolenie jest dopiero zaczątkiem jakiegokolwiek treningu, więc nie ma mowy o jakiejkolwiek grywalizacji podczas ćwiczeń. Skupiamy się na solidnych podstawach, pomagamy Ci znaleźć odpowiednią pozycję, poprawiamy złe nawyki, ale nie wywieramy absolutnie żadnej presji na uczestnikach szkolenia torowego, bo to tylko mogłoby doprowadzić do tragedii. Często żeby nauczyć, trzeba spowalniać, a ćwiczyć powtarzalność prawidłowych czynności, a to jest wyjściem do prędkości..
Także nie bójcie pupy! Będzie powoli, ale z walorem dydaktycznym!

 

Kurs Techniczny Level-2
to szybsze zadania i jeszcze więcej techniki 

Podstawy jazdy po torach i nie tylko.. 🏁

Kurs L-2 (Level-2)  jest dedykowany osobom, które odbyły szkolenie stopnia pierwszego z jazdy po torze i chcą w przyszłości brać udział w tzw. track-day-ach (wolnych treningach) oraz panują już na tyle nad swoimi odruchami oraz maszyną, że chcą jeździć jeszcze szybciej i wykorzystywać jeszcze bardziej możliwości konstrukcyjne swoich maszyn oraz przede wszystkim chcą uczyć się prawidłowych sekwencji czynności kierowcy podczas pokonywania zakrętów. Jednak nie bójcie się, nie wymagamy Bóg wie czego, to nie kurs dla zawodników, ale po prostu motocyklistów już trochę jeżdżących, trochę więcej niż jeden sezon.

kurs-motocyklowyW Polsce nie ma wiele obiektów sportowych, ale gdzie byście nie pojechali to zasady są te same. Obecnie rozbudowuje się sieć obiektów nazywanych ODTJ – Ośrodkami Doskonalenia Techniki Jazdy, które są alternatywą dla sportowych torów. Są one jak „orliki” dla piłkarzy, często o mniejszych rozmiarach, bez widowni, ale techniki się tu nauczysz i nie ma presji dużych prędkości do których zachęcają profesjonalne tory wyścigowe. Na takich właśnie obiektach uczymy podstaw.

jazda-motocyklem-po-torzeNajbardziej wykorzystają ten etap osoby posiadające motocykle sportowe, nakedy, ewentualnie sport-turystki do wagi 270 kg. Motocykle typu cruiser, chopper, czy turystyczne niestety z uwagi na masy, rozstawy osi i często rozmiary opon będą miały niższą granicę możliwości wykorzystania tego co mamy w programie. Instruktorzy pokazują linie jazdy, momenty przyspieszeń, zahamowań, złożeń, właściwych pozycji, a uczestnicy mogą podpatrywać sekwencje które wcześniej omawiamy na żywo jadąc za trenerem. Później to uczestnicy jeżdżą pierwsi, a instruktorzy za nimi.

kurs-technicznySzkolenie odbywa się na profesjonalnym torze technicznym posiadającym strefy bezpieczeństwa
oraz spełniającym stosowne wymogi również w zakresie jakości nawierzchni.
Grupy szkoleniowe liczą maksymalnie do 12 osób, a zajęcia odbywają się w 2 grupach 6 osobowych.
Zajęcia prowadzą instruktorzy techniki jazdy lub licencjonowany zawodnik MP, instruktor wyszkolenia sportowego. Z każdym uczestnikiem indywidualnie konsultujemy stan i wyposażenie Jego motocykla (głównie chodzi o systemy elektroniczne jakie posiada Wasz motocykl),  doświadczenie uczestnika.

pozycja-na-motocykluTo szkolenie to także sprawdzenie własnych ograniczeń, m.in. nauczysz się hamować z dużych prędkości oraz sprawdzisz swój czas reakcji przy najazdach na przeszkodę z różnymi prędkościami.

W programie zajęć znajdują się m.in:

  • planowanie zakrętu (nitka przejazdu)
  • sterowanie gazem i hamulcem,
  • punkty hamowania,
  • punkty skrętu, apeksy,
  • hamowanie z przegazówką,
  • prawidłowe pozycje kierowcy i ich zmiany,
  • zmiany biegów (preloading),
  • reakcja na odciążanie, dociążanie,
  • sytuacje awaryjne, przygotowanie motocykla,

Samo czytanie powyższego programu nic nie poprawi w waszej technice. Po to żeby jeździć wykorzystując powyższe potrzebne są ćwiczenia pozycji i tzw. sekwencji, czyli nauka odpowiednich ruchów w zakręcie. Co najciekawsze, to nie nauczycie się tego sami bez obiektywnej oceny z zewnątrz, a już paradoksalnym (choć tylko pozornie) jest to, że można się tego nauczyć wyłącznie na małych prędkościach, regularnie powtarzając sekwencje. My pokazujemy na tym kursie, to co możecie później ćwiczyć godzinami na tzw. wolnych treningach.

Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem – sprawdź ofertę .. kliknij tu