Kursy doskonalenia jazdy motocyklem

Podstawy jazdy po zakrętach w praktyce
kurs techniczny L-1 podstawowy
kurs techniczny L-2 zaawansowany

Wspólnie z MSM Małopolska oraz MotoPark przygotowaliśmy dla Państwa szkolenie z podstaw techniki jazdy motocyklem szosowym w warunkach symulacji większych prędkości jakie występują podczas normalnej jazdy po drogach w zakresie 70-140 km/h. Tego jednak nie wytrenujesz na kursie nauki jazdy w szkole. Warto zatem zapoznać się poniższą ofertą przygotowującą jednocześnie do jazdy po obiektach sportowych.

jazda-motocyklem-po-torze
Czy na tym szkoleniu będziesz trzeć łokciem i kolanem o asfalt w zakrętach?

Oby nie! … bo wjeżdżając pierwszy raz na tor – oznaczałoby to najpewniej początek kraksy..  Jednak nawet jeśliby Ci się udało to zrobić, to w jakim celu poza pozowaniem do zdjęcia? Tego właśnie się dowiesz i zdziwisz jak sprawnie można bez specjalnego pozowania jeździć po zakrętach każdym typem motocykla. Oczywiście każdy z tych typów będzie miał nieco inna granicę możliwości, którą właściciel motocykla winien znać.

To szkolenie to także sprawdzenie własnych ograniczeń, m.in. nauczysz się hamować z dużych prędkości oraz sprawdzisz swój czas reakcji przy najazdach na przeszkodę z różnymi prędkościami.

W programie zajęć pierwszego Stopnia 1 (L-1) znajdują się m.in:

  • prawidłowa pozycja,
  • sterowanie gazem i hamulcem,
  • najczęstsze błędy techniczne,
  • prawidłowe pozycje kierowcy i ich zmiany,
  • reakcja na odciążanie, dociążanie,
  • sytuacje awaryjne – omijanie z najazdem (pomiar)
  • awaryjna zmiana pasa,
  • hamowanie w zakręcie,

Stopień 2 (L-2) jest rozbudowany o ćwiczenia skupiające uwagę na:

  • planowanie zakrętu (nitka przejazdu)
  • punkty hamowania,
  • punkty skrętu i apeksy,
  • hamowanie z międzygazem,
  • zmiany biegów (preloading)
  • manewrowanie na półsprzęgle (ćwiczenia na zrozumienie 😉

Czy na takim szkoleniu musisz mieć motocykl sportowy i specjalne opony?

NIE! Szkolenie to jest poświęcone sztuce pokonywania zakrętów, zarówno podczas jazdy po krętych górskich drogach jak i dające podstawy jazdy po torze wyścigowym. Mogą w nim uczestniczyć nie tylko maszyny typu sportowego (supersport, czy superbike), ale wszystkie motocykle posiadające szosowe opony oraz taką konstrukcję, aby nadawały się do jazdy w większych pochyleniach. To znaczy, że ciężko będzie jedynie wielkim cruiser-om z oponami tylnymi w rozmiarach rządu szerokości 260-280. Jeśli zaś Twoja tylna zamyka się w 190 mm, to damy radę : )


Czy podczas szkolenia będziesz rywalizować z innymi uczestnikami?

Nie możemy do tego dopuścić. To szkolenia dla myślących głową i chcących jeździć pewniej, a nie najszybciej. Generalnie sport wiąże się z czasami, ale zawodnicy to wytrenowani jak maszyny ludzie. To szkolenie jest dopiero zaczątkiem jakiegokolwiek treningu, więc nie ma mowy o jakiejkolwiek grywalizacji podczas ćwiczeń. Skupiamy się na solidnych podstawach, pomagamy Ci znaleźć odpowiednią pozycję, poprawiamy złe nawyki, ale nie wywieramy absolutnie żadnej presji na uczestnikach szkolenia torowego, bo to tylko mogłoby doprowadzić do tragedii. Często żeby nauczyć, trzeba spowalniać, a ćwiczyć powtarzalność prawidłowych czynności, a to jest wyjściem do prędkości..
Także nie bójcie pupy! Będzie powoli, ale z walorem dydaktycznym!

 

Kurs Techniczny L-2 
to szybsze zadania i jeszcze więcej techniki 

Podstawy jazdy po torach i nie tylko.. 🏁

Kurs L-2 (Level-2)  jest dedykowany osobom, które odbyły szkolenie stopnia pierwszego z jazdy po torze i chcą w przyszłości brać udział w tzw. track-day-ach (wolnych treningach) oraz panują już na tyle nad swoimi odruchami oraz maszyną, że chcą jeździć jeszcze szybciej i wykorzystywać jeszcze bardziej możliwości konstrukcyjne swoich maszyn oraz przede wszystkim chcą uczyć się prawidłowych sekwencji czynności kierowcy podczas pokonywania zakrętów. Jednak nie bójcie się, nie wymagamy Bóg wie czego, to nie kurs dla zawodników, ale po prostu motocyklistów już trochę jeżdżących, trochę więcej niż jeden sezon.

W Polsce nie ma wiele obiektów sportowych, ale gdzie byście nie pojechali to zasady są te same. Obecnie rozbudowuje się sieć obiektów nazywanych ODTJ – Ośrodkami Doskonalenia Techniki Jazdy, które są alternatywą dla sportowych torów. Są one jak „orliki” dla piłkarzy, często o mniejszych rozmiarach, bez widowni, ale techniki się tu nauczysz i nie ma presji dużych prędkości do których zachęcają profesjonalne tory wyścigowe. Na takich właśnie obiektach uczymy podstaw.

Na tym szkoleniu dowiesz się m.in. o zasadach panujących na torach niezależnie od rangi wydarzenia, poznasz flagi i ich znaczenie. Przećwiczymy to w praktyce.

Najbardziej wykorzystają ten etap osoby posiadające motocykle sportowe, nakedy, ewentualnie sport-turystki do wagi 270 kg. Motocykle typu cruiser, chopper, czy turystyczne niestety z uwagi na masy, rozstawy osi i często rozmiary opon będą miały niższą granicę możliwości wykorzystania tego co mamy w programie. Instruktorzy pokazują linie jazdy, momenty przyspieszeń, zahamowań, złożeń, właściwych pozycji, a uczestnicy mogą podpatrywać sekwencje które wcześniej omawiamy na żywo jadąc za trenerem. Później to uczestnicy jeżdżą pierwsi, a instruktorzy za nimi.

Szkolenie odbywa się na profesjonalnym torze technicznym posiadającym strefy bezpieczeństwa
oraz spełniającym stosowne wymogi również w zakresie jakości nawierzchni.
Grupy szkoleniowe liczą maksymalnie do 12 osób, a zajęcia odbywają się w 2 grupach 6 osobowych.
Zajęcia prowadzą instruktorzy techniki jazdy lub licencjonowany zawodnik MP, instruktor wyszkolenia sportowego. Z każdym uczestnikiem indywidualnie konsultujemy stan i wyposażenie Jego motocykla (głównie chodzi o systemy elektroniczne jakie posiada Wasz motocykl),  doświadczenie uczestnika.

hamowanie-ABS-moto

Samo czytanie powyższego programu nic nie poprawi w waszej technice. Po to żeby jeździć wykorzystując powyższe potrzebne są ćwiczenia pozycji i tzw. sekwencji, czyli nauka odpowiednich ruchów w zakręcie. Co najciekawsze, to nie nauczycie się tego sami bez obiektywnej oceny z zewnątrz, a już paradoksalnym (choć tylko pozornie) jest to, że można się tego nauczyć wyłącznie na małych prędkościach, regularnie powtarzając sekwencje. My pokazujemy na tym kursie, to co możecie później ćwiczyć godzinami na tzw. wolnych treningach.

SZKOLENIE – ORGANIZACJA

Szkolenie poziomu pierwszego przeprowadzamy na ODTJ – MOTOPARK przy ul.Rzepakowej 4R w Krakowie, organizatorem jest zawsze MSM Małopolska. Nasze kursy realizujemy w godzinach popołudniowych w dniach tygodnia. Zastrzegamy sobie jedynie prawo do odwołania szkolenia w przypadku kiedy pogoda nie pozwalałaby na realizację ćwiczeń przewidzianych programem.

Wyposażenie motocyklisty na szkoleniu

  • pełny strój motocyklowy z protektorami łokci, kolan, kręgosłupa
  • buty motocyklowe
  • homologowany kask (norma ECE 22.05)
  • rękawice z protektorami
Motocykl uczestnika
  • sprawny technicznie z ważnymi badaniami
  • wydech mieszczący się w normach hałasu
  • jednośladowy
Koszty szkolenia

Cena  szkoleń to:

Level -1  –  790 zł*
Level -2  – 790 zł*

NAJBLIŻSZE TERMINY:
– sezon 2023
terminy w zakładce – kliknij tu… 

ZAPISY I REZERWACJE

Rezerwacje miejsc i zgłoszenia – mailowo:

biuro@szkola-motocyklistow.pl