Jak rozpocząć kurs prawa jazdy w 2024 roku?`

Zapisy do szkoły motocyklowej

Nabór trwa tylko do CZERWCA. Sezon kończymy zawsze w październiku.

Jak rozpocząć kurs prawa jazdy w 2024 roku?

Najlepiej napisz do Nas i otrzymasz zwrotnego maila zawierającego wszystkie potrzebne druki urzędowe i przewodnik kursanta, który ułatwi Ci szybkie załatwienie formalności. Nasza szkoła wymaga posiadania prawa jazdy kategorii B od co najmniej roku jeśli chcesz ubiegać się o kategorię A lub A2.

Dlaczego? Odpowiedź – kliknij tu..

Jak wygląda procedura?

Żeby zacząć naukę jazdy musisz spełnić 2 warunki:
1. Uzyskać badanie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych.
2. Uzyskać numer PKK (Profil Kandydata Kierowcy) w swoim Starostwie

 

Jak uzyskać PKK (Profil Kandydata Kierowcy)?

Zrobisz to w 3 krokach:

  • najpierw robisz badanie lekarskie
  • potem zdjęcie u fotografa
  • na końcu odwiedzasz swoje Starostwo (Urząd Miasta)
KROK 1

Na początku musisz uzyskać orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kierowania jednośladem. Takie orzeczenie może wystawić tylko lekarz uprawniony do badań kierowców przez wojewodę. Musisz poszukać takiego lekarza, najczęściej odnajdziesz ich w pracowniach badań kierowców. Koszt badań to 200 zł (to cena regulowana przepisami)
Są różne gabinety i przychodnie, różnie też w praktyce wygląda takie badanie. Zalecamy szukać takich placówek, gdzie można to załatwić w 1 dzień i nie trzeba czekać w kolejkach.

Lekarze dyżurujący dla Naszej szkoły
– dr. Artur Hering – tel: + 48 502 119 743
dr. Katarzyna Junak – tel: +48 502 572 888
Umawiając wizytę prosimy powołać się na szkołę – przyspieszy to termin wizyty 🙂

KROK 2

Następnie musisz zrobić wyraźną, aktualną i kolorową fotografię o wymiarze   3,5 cm x 4,5 cm przedstawiająca Ciebie bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami – z twarzą skierowaną na wprost (tak samo jak zdjęcia do paszportu i dowodu osobistego)

KROK 3

Teraz musisz udać się do właściwego ze względu na miejsce zameldowania starostwa (urzędu) do referatu praw jazdy i przedstawić następujący komplet wymaganych dokumentów:

  • dowód osobisty lub paszport,
  • jedną fotografię o wymiarze  3,5 cm x 4,5 cm (jak wyżej);
  • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania motocyklem,
  • pisemna zgoda rodziców lub opiekunów, jeżeli osoba nie ukończyła 18 lat (przy kat. AM, A1)
    (druk do pobrania u Nas w szkole – lub wysyłamy mailem na Państwa prośbę)
  • kserokopia prawa jazdy (w przypadku, gdy posiadasz już inne kategorie np.B),
  • wypełniony WNIOSEK
    (druk do pobrania w urzędzie lub u Nas w szkole – także wysyłamy mailem na Państwa prośbę)
Gdzie w Krakowie można uzyskać numer PKK?

MIESZKAŃCY KRAKOWA – mogą PKK załatwić w 5 miejscach:

W Krakowie numer PKK załatwisz w poniższych placówkach
Urzędu Miasta Krakowa:

1) Al. Powstania Warszawskiego 10,
Centrum Administracyjne, stanowiska 32-34, tel. 12 616 9106, 12 616 9107.

2) ul. Wielicka 28a, II p.,
stanowisko informacyjne, tel. 12 616 5756.

3) Os. Zgody 2, I p.,
stanowisko informacyjne, tel. 12 616 8745.

4) Galeria Bronowice – ul. Stawowa 61
Punkt Obsługi Mieszkańców – I piętro, tel. 12 636 60 98
(czynne również w soboty)

5) Galeria BONARKA – ul.Kamińskiego 11
Punkt Obsługi Mieszkańców – I piętro, tel. 12 616 90 98
(czynne również w soboty)

DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU KRAKOWSKIEGO:

6) Starostwo Powiatowe w Krakowie
Wydział Komunikacji
Filia w Węgrzcach
32-086 Węgrzce ul. Zapole 2
tel. 12 259 34 33, 12 259 34 08

Po złożeniu powyższych dokumentów u urzędnika – otrzymasz 20 cyfrowy numer PKK !
Teraz już tylko wystarczy, że wyślesz Nam swój nr PKK i PESEL – będziemy mogli wpisać Cię na szkolenie.

Czy jeśli mieszkam w Krakowie, ale meldunek mam gdzie indziejto czy mogę starać się o profil tu na miejscu ?

Tak, o ile udokumentujesz urzędnikowi, że mieszkasz w Krakowie i tu jest Twoje tzw. Centrum Życiowe.
Możesz to udokumentować m.in jednym z poniższch:
– pobytem czasowym (meldunek)
– studenci (legitymacja lub zaświadczenie z uczelni że studiujesz tu)
– uczniowie (legitymacja lub zaświadczenie ze szkoły że uczysz się tu)
– umowa najmu lokalu (jeśli wynajmujesz tu mieszkanie)
– akt notarialny (jeśli posiadasz tu swój lokal mieszkalny)
– zaświadczenie od pracodawcy (że tu pracujesz)
– inne (czasem wystarczy Oświadczenie – że tu mieszkasz i pracujesz)

REZERWACJA MIEJSCA

Formularz online

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub chcesz już zarezerwować miejsce na kursie – prześlij Nam zgłoszenie za pośrednictwem poniższego okna. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą najszybciej jak będzie to możliwe.

Celem rezerwacji miejsca na kursie – prosimy podać w mailu:
– Imię i Nazwisko
– numer telefonu
– adres mailowy
– informację czy posiadasz kategorię B prawa jazdy

    Jak długo posiadasz prawo jazdy kat.B?
    Poniżej rokuPowyżej roku