Wiedza teoretyczna to podstawa

Bez odpowiedniej wiedzy ciężko odnaleźć się w gąszczu informacji Wiedza o motocyklach i zasadach fizyki dają podstawy do techniki

W bezpieczeństwo warto zainwestować raz i porządnie na samym początku, tym bardziej że motocyklowe hobby do najtańszych nie należy i nigdy nie należało.

Po co to robimy?

Odpowiednie przekazanie wiedzy specjalistycznej w prosty i przystępny sposób powoduje, że zaczynasz czuć sam po sobie, iż rozumiesz więcej niż inni oraz zaczynasz wiedzieć co z czego wynika, a to powoduje że zaczynasz łapać bakcyla i chcesz się tym dalej zajmować! To często początek pasji!

Obecnie szkoły masowo odchodzą od wykładów realizując głównie część praktyczną, a sytuację można porównywać do hobby jakim jest narciarstwo, gdzie nie ma szkół z wykładami o technice oraz sprzęcie, a wiedzę o tym zdobywasz w sklepach narciarskich (zależy jak trafisz) lub od bardziej doświadczonych znajomych jeżdżąc z nimi po stokach. To wielka szkoda, bo zarobią na Tobie wszyscy dookoła, a Ty zanim się kapniesz w czym rzecz i odkryjesz zalety nowego hobby – możesz wcześniej zrezygnować na skutek niepewności i nierozumienia pewnych prawideł. Stąd zachęcamy do zainwestowania w Siebie już na samym początku i wybraniu profesjonalnego oraz kompletnego szkolenia.

ABC świata motocykli
– czyli o motocyklizmie w wersji dla laika

Szkolenie od podstaw..
– przystępne wprowadzenie do wiedzy specjalistycznej

Te zajęcia są bardzo ważne i dbamy o to żeby w ciekawy oraz przystępny sposób wprowadzić Państwa w bardzo obszerną tematykę motocyklową. Nasze wykłady to nie nudzenie o przepisach w wykonaniu jakiegoś leśnego dziadka. Zajęcia prowadzi doświadczony motocyklista z certyfikatami trenerskimi, który motocyklem objechał wszystkie kraje Europy, a na co dzień żyje zachodzącymi zmianami w technice motoryzacyjnej. Tematyka zajęć poświęcona jest w całości zagadnieniom motocyklowym w związku z faktem, iż wszyscy nasi kursanci posiadają kategorię B, więc kwestie ruchu drogowego stanowią jedynie powtórzenie najważniejszych zagadnień w kontekście jazdy motocyklem. Wykłady w tym przypadku to najważniejszy element kursu, gdyż pozwala zrozumieć fizykę ruchu motocykla jeszcze zanim na niego zasiądziemy.

Nie szkolimy już on-line, a wszystkie zajęcia prowadzimy wyłącznie stacjonarnie „na żywo” na naszej sali wykładowej, co pozwala nam się spotkać, wzajemnie poznać, pogadać przy kawie. Daje to zdecydowanie lepsze rezultaty od szkoleń on-line.

Tematyka zajęć na kursie motocyklowym:

  • powtórzenie zasad RD w kontekście motocykla
  • omówienie najnowszych zmian w prawie drogowym
  • zarys budowy motocykli
  • rodzaje motocykli
  • przeznaczenie motocykli
  • zasady właściwego doboru maszyny
  • co ludzie kupują? czego nie wiedzą?
  • frakcje motocyklowe – rozpoznanie!
  • taktyka jazdy – nie daj się zabić innym!
  • technika kierowania – czego nie wiedzą inni?
  • jazda w po różnych nawierzchniach – systemy BC
  • przyczepność i rodzaje opon – technika, zasady
  • rozwój techniki motocyklowej – trendy producentów
  • zasady doboru stroju ochronnego – rodzaje certyfikatów
  • odzież ochronna, rodzaje kasków, rękawic, butów, itd..
  • odzież tekstylna i skórzana – kiedy, co i dla Kogo?
  • protektory ochronne, poduszki, systemy SOS,
  • eksploatacja motocykli – na co uważać?
  • zajęcia z ratownikiem medycznym (motocyklistą)

    w cenie szkolenia zawsze otrzymujesz:
  • pakiet materiałów szkoleniowych – wersja 2024
    FULL PAKIET (podręcznik, e-Testy PWPW, zajęcia stacjonarne)
  • zajęcia stacjonarne z RATOWNICTWA

Szkolenie z ratownikiem standardem każdego kursu w KSM

Charakterystycznym elementem każdego naszego szkolenia jest postępowanie z motocyklistą, który wymaga pomocy po upadku, a ocenę jego stanu utrudnia kombinezon i kask. Dowiecie się jak prawidłowo zdejmować kaski, gdzie rozcinać kombinezony, jaki sobie sprzęt kupić, jak zabezpieczyć miejsce wypadku z udziałem motocykla, czy chociażby co powinno być w apteczce motocyklowej i jak z tego korzystać.

 

ratownik motocyklowy

Na szkoleniu omawiane są także aspekty prawne i teoretyczne podstawy udzielania pierwszej pomocy. Dużo uwagi poświęca się na tematykę postępowania na miejscu wypadku drogowego – zabezpieczenia go, prawidłowego powiadomienie potrzebnych służb ratowniczych, ocenę obecnych zagrożeń. Szeroko przedstawiane jest zagadnienie reanimacji poszkodowanego, w tym również urazowego, z uwzględnieniem nowoczesnych technik ratowniczych takich jak użycie Automatycznego Defibrylatora Zewnętrznego (AED) Szkolenie prowadzą certyfikowani ratownicy pracujący na co dzień w służbach ratunkowych.

Teoria dla motocyklistów

Przekazana Ci wiedza podczas wykładów i rzetelne szkolenie praktyczne uchroni Cię w przyszłości przed zniszczeniem drogiego motocykla, świetnego kasku i kurtki jaką kupisz oraz innego osprzętu motocykla … nie wspominając o ewentualnych kosztach Twojego leczenia. Za to wszystko warto zapłacić więcej i zacząć przygodę z motocyklami mając wyłożone wszystko od A do Z w przystępnej formie przez sympatycznych i pomocnie nastawionych ludzi.

w 90% szkół zamiast wykładów – dadzą Ci testy do nauki

To powszechna praktyka i jeszcze przekonują Cię że to dla Twojego dobra, bo zaoszczędzisz czas stracony na nudne wykłady o przepisach. Obecnie regulacje dotyczące procesu uzyskiwania uprawnień dają możliwość pominięcia teorii w szkole nauki jazdy. Można „z ulicy” iść zdać egzamin państwowy z testów o przepisach i wtedy w szkole jazdy odbywasz już tylko samą część praktyczną, co powoduje niższe koszty szkolenia. Jednak czy to ma coś wspólnego ze zdrowym rozsądkiem?
Raczej nie, ale z ekonomią szkoły już prędzej.

Dlaczego kładziemy nacisk na wiedzę teoretyczną?

Od początku działalności szkoły chcemy chwalić się absolwentami jeżdżącymi sprawnie, szybko i bezpiecznie cieszącymi się nowym hobby oraz potrafiącymi korzystać z zakupionego sprzętu oraz posiadającymi wiedzę na ten temat. Nie chcemy którzy uważają, że żadna wiedza mu nie jest potrzebna, bo przecież do zdania testów wystarczy poćwiczyć pytania testowe i prawko gotowe.  Później Tacy lądują w szpitalach opowiadając wszystkim, że to znowu wina kierowcy samochodu, że znowu Ktoś Mu wymusił, że wszyscy są winni tylko nie On. Często właśnie brak elementarnej wiedzy oraz zabezpieczeń motocyklisty prowadzi Go prosto na cmentarz.

Szkoły uczące z pasją ..? 

Z roku na rok przybywa w Krakowie nowych szkół określających się jako tzw. szkoły motocyklowe oraz deklarujących nauczanie z pasji .. jednak większość tych „nauczycieli” nie posiada nawet własnego motocykla. Szkoła która daje testy do ćwiczenia zamiast wykładów wystawia sobie sama świadectwo.

Pasja i zainteresowanie – czy da się to udawać?

Dziś każda szkoła reklamuje się że szkoli z pasją, ale czy tak jest naprawdę?
Czy da się to poznać?

Poznasz to po kilku czynnikach. Pierwsza rzecz to czy szkoleniowcy faktycznie spędzają prywatny czas na motocyklach?
Czym jeżdżą i który to już ich motocykl z kolei?
Za tym właśnie idzie wiedza i doświadczenie.

Liczba spędzonych lat na motocyklu i przejechanych kilometrów. Liczba spędzonych wakacji bez samochodu, a na motocyklu. To można oceniać w kategoriach pasji.

Wiedza i zainteresowanie tematyką to kolejna rzecz. Bardzo często wiąże się już z samokształceniem oraz samo-zapałem danego człowieka do poszerzania swoich horyzontów. Tacy ludzie są zawsze na bieżąco i właściwie nie ma tematu na który z nimi nie pogadasz.  Jak „uruchomisz takiego” to zagada Cię na amen, ale właśnie po tym poznasz pasjonata!

motocyklowe-hobby

No i ostatnia rzecz, czy taki szkoleniowiec – nawiedzeniec motocyklowy lubi oraz potrafi uczyć innych?
To wyczujesz po tym, że nie męczy się Twoimi niepowodzeniami, a zachwyca postępem  ;  )

Warto się uczyć u doświadczonych ludzi którzy nie jedno widzieli i być może właśnie zapamiętasz ..

jakieś jedno zdanie,
– jakąś jedną poradę,
czy prawdę życiową,

jaką przyjdzie Ci usłyszeć od takiego instruktora która .. uratuje Ci kiedyś życie, zdrowie lub sprzęt! 

Zapraszamy na nasze szkolenia!